Campagne in Nederland
Noord Holland
Noord Holland Noord
Deelnemende instellingen:
In control of alcohol en drugs
GGD Hollands Noorden
De Brijder jeugd
GGZ NHN
Link jongerenwerk
Contactpersoon:
Kristel van der Pouw-Kraan – GGD Holland Noorden
Activiteiten in de regio:
- De campagne zoveel mogelijk uitzetten via social media, nieuwsbrieven, huisartsen, scholen, sportverenigingen en gemeenten.
- Webinar ‘Opvoeden is vooruit kijken’ op 17 november.
- Gadgets en flyers meegeven aan ouders die het consultatiebureau van de GGD bezoeken. Hierbij promoten wij ook deelname aan ons webinar.
- Media-uitingen (radio-interview en persbericht).
Zaanstreek
Deelnemende instellingen:
GGD Zaanstreek-Waterland
Contactpersoon:
Bob Zondag – GGD Zaanstreek-Waterland
Activiteiten in de regio:
- Campagnematerialen worden digitaal onder de aandacht gebracht via de communicatiekanalen van de GGD.
- Gemeenten in de regio worden gevraagd aandacht te besteden aan de campagne via hun gemeentepagina en socials.
- Sportbedrijven in de regio worden gevraagd aandacht te besteden aan de campagne via hun communicatiekanalen.
- De campagne wordt onder de aandacht gebracht via de nieuwsbrief richting scholen en zorgprofessionals.
- ‘Zien drinken, doet drinken’ is onderwerp tijdens de JGZ contactmomenten.
- Het onderwerp ‘zien drinken, doet drinken’ krijgt ook extra aandacht gedurende de IkPas-campagne.
Amsterdam
Deelnemende instellingen:
Jellinek
Contactpersoon:
Jacqueline Krouwel – Jellinek
Activiteiten in de regio:
- Campagnematerialen online en offline onder de aandacht brengen.
Gooi- en Vechtstreek
Deelnemende instellingen:
GGD Gooi- en Vechtstreek
Contactpersoon:
Milou Welsink – GGD Gooi- en Vechtstreek
Activiteiten in de regio:
- Campagnematerialen worden digitaal verspreid.
- Online uitingen via Twitter en LinkedIn.
- De campagne adverteren op Facebook.
- Buitenreclame in alle gemeenten.
- Gemeenten worden gevraagd aandacht te besteden aan de campagne via hun gemeentepagina en socials.
- Diverse partijen in de regio worden gevraagd aandacht te besteden aan de campagne (zorginstellingen, jongerenwerk etc.).
- Ouderpakket
- Online ouderavond ‘ouders van NIX’
- Online ouder+kind pubquiz over middelengebruik.