Donderdag 14 september organiseerden we een informatief webinar voor professionals dat goed bezocht werd. Er werd onder andere aandacht besteed aan de wetenschappelijke onderbouwing van de campagne, de campagne boodschap van 2023 en de landelijke media-inzet. Tot slot kregen de aanwezigen informatie over wat er regionaal en lokaal gedaan kan worden om de campagne extra bereik te geven.

Programma

  • Welkom en inleiding en doelen van de campagne door Wim van Dalen, Coördinator ‘Zien drinken, doet drinken’ Alliantie Alcoholbeleid Nederland
  • Zien drinken, doet drinken 2023 – Mediaplan en landelijke promotie door Martijn Planken, media-adviseur ‘Zien drinken, doet drinken’  
  • Wat leert ons de wetenschap over het belang van de campagne ‘Zien drinken, doet drinken’? door Carmen Voogt, Projectleider Expertisecentrum Alcohol Trimbos-instituut
  • Regio-promotie, nieuwe materialen en ondersteuning door Laura Tiggelman, Regiocoördinator ‘Zien drinken, doet drinken’
  • Communicatie: website, inzet social media, toolkit door Kristel van der Pouw Kraan, Communicatiemedewerker ‘Zien drinken, doet drinken’
  • Helder Theater: scene spelen en ervaringen

Goed om te zien dat er veel belangstelling in de regio’s is voor de campagne. Als je het webinar hebt gemist, kun je deze hieronder terugkijken.